Сімейна форма навчання
Перезарахування оцінок із закордонних шкіл
Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Учні, які перебувають за кордоном, можуть обрати декілька варіантів:
- навчатись очно лише в закордонній школі. Водночас усі діти після повернення в Україну зараховуються до закладів загальної середньої освіти, у яких навчалися раніше, або до інших українських шкіл. У такому випадку їм можуть зарахувати оцінки з тих предметів, які були й в українській, і в закордонній школі. З інших дисциплін надається можливість пройти річне оцінювання до початку навчального року (в окремих випадках – протягом навчального року);
- поєднувати очне навчання в закордонному закладі освіти та дистанційне/ екстернатне/сімейне в українському;
- навчатись у закладах, які співпрацюють із Державним ліцеєм “Міжнародна українська школа”;
- навчатися лише в закладі освіти України дистанційно, за сімейною чи екстернатною формами, якщо це не суперечить вимогам країни перебування.
Рекомендується можливість оптимізації освітнього процесу, розкладу та переведення балів із закордонних освітніх систем в українську:
- батьки чи інші законні представники дитини можуть надати довідку із закладу за місцем перебування, де будуть вказані перелік предметів, які вивчають, час перебування дитини в школі, особливості системи оцінювання, найвищий та найнижчий бал;
- також рекомендовано оцінювання результатів навчання учнів, які одночасно здобувають освіту в Україні й за кордоном, із тих предметів, які відповідають українським освітнім програмам, здійснювати на підставі результатів, отриманих у закордонних школах;
- семестрове та річне оцінювання учнів 5–8 та 10 класів можна здійснювати не тільки за 12-бальною шкалою, а за двобальною – “зараховано”/”не зараховано”;
- з предметів, які учні не вивчали в закордонних закладах освіти, як-от українська мова та література, історія України, географія, захист України, правознавство, українські школи мають провести своє оцінювання дистанційно.
https://rada.info/upload/users_files/20407910/bb125ae8ec39f85886be05ac04b5715c.pdf
Рекомендовано просити від батьків інформаційну довідку зі школи, де навчається дитина, з компонентами:
- перелік предметів, які вивчають,
- кількість годин,
- результати навчання,
- інформацію про систему оцінювання, яку використовує школа, із зазначенням найвищого і найнижчого балу.
Далі із посиланням на Закон “Про повну загальну середню освіту” рекомендовано перезараховувати результати навчання з однакових предметів – тих, що є і в українській, і закордонній школі.
Польська школа: отриману оцінку множити на 2. Чеська школа: отриману оцінку перевести за рівнем досягнення 1- 10-12 балів, 2 -9 балів, 3- 7-8 балів, 4 -4-6 балів, 5 - 1-3 бали Швейцарська школа: отриману оцінку перевести за рівнем досягнення 1А 10-12 балів, 2В 7-9 балів, 3С 4-6 балів, 4 та 5 В та Е - 1-3 бали
УКРАЇНОЗНАВЧИЙ КОМПОНЕНТ, СТРОКИ Й ФОРМИ АТЕСТАЦІЇ
Українознавчий компонент (українська мова, література, історія України) має бути оцінювання в ліцеї.
Семестрове оцінювання можна провести:
- за попередніми результатами навчання (тематичні чи поточні оцінки),
- за результатами підсумкового оцінювання за семестр, яке, за потреби, можна провести дистанційно – у вигляді контрольної, тесту, діагностичної роботи чи усної співбесіди.
Оцінювання проводять до початку наступного навчального року , але враховуючи , що педагогічні працівникі знаходяться у відпустці в липні-серпні, то рекомендовано це зробити протягом травня-червня.
Переведення на різні форми навчання можливе протягом всього навчального року.
За рішенням педагогічної ради для 5-8 та 10 класів можна застосовувати не 12-бальне, а двобальне оцінювання – “зараховано” / “не зараховано”. Це важливо – і це правильно. У 9 і 11 класах видають документи про освіту (базову і повну середню), тож у цих класах “зараховано” / “не зараховано” неможливе.
Залишити дитину повторно в 1-10 класі можна за наявності письмової заяви одного з батьків. Це батьківське право.