Бібліотекар ліцею
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Олександр КУЗНЕЦОВ
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ МАР’ЯНІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ
Бібліотека Мар’янівського ліцею є обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне , культурно-просвітницьке забезпечення освітнього процесу, як в урочний так і позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламетуючої документації, що затверджується директором Мар’янівського ліцею.
Мар’янівський ліцей забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема належне зберігання , використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує цілісність, неподільність і невідчуженість. Приміщення , обладнання, майно бібліотеки утримується Мар’янівським ліцеєм на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.
У своїй діяльності бібліотека керується Законом України «Про освіту», «Про бібліотеку і бібліотечну справу».
Бібліотека Мар’янівського ліцею своєю діяльністю сприяє реалізації державної політики у галузі освіти і культури; дотримується принципів гуманізації і демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі.
Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів , якими є вчителі, вихователі, здобувачі освіти, працівники навчального закладу та батьки.
Книги з бібліотеки видаються строком на 3 тижні. Підручники для учнів 1-4 класів видаються класоводу по акту, для учнів 5-11 класів персонально у присутності класного керівника.
2. Основні завдання
2.1. Бібліотечно-інформаційне обслуговування у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу школи у засвоєнні , як програмних, так і позапрограмних вимог.
2.2. Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і завоєних нових форм та методів роботи. Внесення в роботу бібліотеки новітніх технологій.
2.3. Формування в учнів умінь та навичок бібліотечного користувача , розкриття перед ними основних функцій бібліотеки, популяризація бібліотечних , бібліографічних знань.
2.4. Сприяння вихованню гармонійної, морально-досконалої особистості, свідомості свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
2.5. Всебічне сприяння підвищенню фахової , педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і творчого розвитку.
2.6. Виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації , свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.
2.7. Бібліотечно - інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвіллєвій діяльності, у профорієнтаційному визначенні.
2.8. Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та зв’язок з сільською бібліотекою.
3.ЗМІСТ РОБОТИ
3.1. Формує універсальний, з урахуванням профілю, бібліотечний фонд, який відповідає змісту навчання у навчальному закладі, його інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів, забезпечує його належне розміщення, облік і зберігання. В нього включаються :довідково-енциклопедичні, інформаційні видання з питань методики навчання, психології, підручники і дидактичні матеріали, художня література , періодичні видання.
3.1.1. Здійснює організацію , раціональне розміщення та облік основних та додаткових бібліотечних фондів, їх збереження та реєстрацію.
3.1.2. Систематично аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації.
3.1.3. Обслуговує читачів у режимі абонементу та читального залу.
3.2. Формує та веде довідково-бібліографічний апарат, використовуючи традиційні і сучасні носії інформації з метою багатоаспектного бібліографічного розкриття бібліотечного фонду.
3.2.1. Вивчає інформаційні потреби учителів , вихователів , здобувачів освіти, батьків, здійснює диференційоване обслуговування читачів, використовуючи різні форми і методи індивідуальної , групової і масової роботи.
3.3. Засобами бібліотечної роботи популяризує книгу і читання, підвищує престиж освіченості і культурності, виходячи як з потреб суспільства, та і зх природних прагнень особистості.
3.3.1. Складає і готує списки літератури на допомогу навчально виховній роботі ліцею, виконує довідкову й інформаційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального формування .
3.3.2. Веде роботу з популяризації бібліотечно - бібліографічних знань серед учнів за допомогою проведення бесід, організації книжкових виставок, оглядів, лекцій, бібліотечних уроків, надання індивідуальних та групових консультацій.
3.3.3. Спільно з учителями проводить читацькі конференції, літературні та музичні вечори, диспути, ігри та інші масові заходи.
3.3.4. Організовує та бере участь у науково-пошуковій та краєзнавчій роботі, що пов’язана з книгою, навчальним підручником та іншою формою інформації.
3.4. В межах своєї діяльності бере участь у освітньому процесі в організації загальних, групових, класних, масових заходів, виставок, оглядів, передбачених планом роботи.
3.5. Координує і кооперує свою діяльність з бібліотеками Довбиської селищної ради і селищною бібліотекою.
3.5.1. Реалізує можливості взаємовикористання бібліотечних фондів за допомогою внутрішнього книгообміну та міжбібліотечного абонементу.
3.5.2. Вивчає і впроваджує в практику роботи кращий досвід бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів.
4. УПРАВЛІННЯ , СТРУКТУРА ТА ШТАТИ
4.1. Відкриття бібліотеки здійснюється за наявністю відповідної матеріально-технічної , науково-методичної бази: приміщення , початкового книжкового фонду (навчального), книгосховища, абонементу, читального залу, забезпечених необхідним бібліотечним обладнанням, бібліотечною технікою, охоронними і протипожежними засобами.
4.2. Забороняється використовувати приміщення бібліотеки для робіт, не передбачених завданнями бібліотеки.
4.3. Загальне керівництво, створення необхідних умов для здійснення якісної та ефективної роботи , контроль за діяльністю бібліотеки, прийом на роботу бібліотечних працівників здійснює директор ліцею
Бібліотека навчального закладу не є юридичною особою.
4.4. За організацію роботи бібліотеки , бібліотечних процесів не відповідальність бібліотекар підпорядкований заступнику директора з виховної роботи, є членом педагогічного колективу і входить до педагогічної ради ліцею.
4.5. Бібліотекар підлягає атестації згідно з чинним законодавством.
4.6. Бібліотечний працівник повинен мати спеціальну бібліотечну освіту або педагогічну освіту. Коло посадових обо’язків бібліотекаря визначається на підставі посадових інструкцій. Посадові оклади визначаються відповідно до діючих схем у межах асигнувань, передбачених на заробітну плату, відповідно до кваліфікаційних вимог.
4.7. за домовленістю з директором і за наявності необхідної освіти, відповідно до чинного законодавства, бібліотечний працівник має право на педагогічне навантаження у школі: викладання окремих предметів, ведення гуртків факультативів.
4.8. Режим роботи бібліотеки встановлюється директором навчального закладу відповідно до внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням змінності навчання. Один раз на місяць в бібліотеці встановлюється санітарний день.
4.9. Щоденно одна година робочого дня виділяється на виконання внутрішньої бібліотечної роботи.
4.10. Бібліотечний працівник забезпечує облік, зберігання і використання всіх одиниць фонду згідно з відповідними інструктивними матеріалами Міністерства освіти України і Міністерства культури і науки України, несе відповідальність за зберігання фонду згідно з чинним законодавством.
4.11. Бібліотека працює згідно з планом роботи затвердженим директором навчального закладу, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи ліцею.
4.12. Методично-інформаційне керівництво бібліотекою забезпечує директор.
4.13. Методичну допомогу бібліотеці надає бібліотека Довбиської селищної ради.
4.14. При бібліотеці діє читацький актив з числа учнів, який допомагає бібліотекарю у виконанні бібліотечної роботи.
5. ПРАВА , ОБОВ’ЯЗКИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1. Бібліотека має право :
5.1.1. Визначати зміст та форми своєї діяльності залежно від завдань, зазначених у даному Положенні.
5.1.2. Розробляти правила користування бібліотекою та іншу регламентуючу документацію, що затверджується керівником навчального закладу.
5.1.3. Визначати згідно з правилами користування бібліотекою вид і розмір компенсаційного збитку, завданого користувачем. Заміна на аналогічний примірник.
5.2. Бібліотечні працівники мають право:
5.2.1. Брати участь в управлінні бібліотекою ліцею згідно з чинним законодавством.
5.2.2. На вільний доступ до інформації , пов’язаної із завданнями, що стоять перед бібліотекою , а саме : до навчальних програм, планів роботи ліцею, його структурних підрозділів.
5.2.3. На підтримку з боку органів освіти різного рівня та адміністрації навчального закладу в організації підвищення кваліфікації працівників бібліотек, створення необхідних умов для їх самоосвіти, забезпечення участі у роботі методичних об’єднань, наукових конференцій, семінарів з питань бібліотечно-інформаційної та культурно масової роботи.
5.2.4. На атестацію згідно з нормативними актами Міністерства освіти України та Міністерства культури і мистецтв України.
5.2.5. На додаткову оплату праці згідно з чинним законодавством.
5.2.6. На щорічну відпустку в розмірі 24 календарних днів за відпрацьований рік та додаткову щорічну відпустку відповідно до колективного договору між працівниками та колективом ліцею.
5.2.7. На представлення до різних форм заохочення , нагород та відзнак, які передбачені для працівників освіти і культури.
5.3. Бібліотекар несе відповідальність за :
5.3.1 . Виконання трудових обов’язків згідно з нормативно-правовими актами про працю в Україні та колективним договором навчального закладу.
СХВАЛЕНО
Протокол засідання педагогічної ради
Мар’янівського ліцею
05.01.2022 № 5